Opis
Kanadyjski duet Junior Boys wydał swoją szóstą płytę zatytułowaną "Waiting Game" 28 października 2022 roku. Po sześciu latach od ostatniego albumu "Big Black Coat" z 2016 roku, producenci Jeremy Greenspan i Matt Didemus stworzyli album, który wyróżnia się nastrojem delikatnym i refleksyjnym, różnym od ich poprzedniego - energetycznego i inspirowanego R&B.
W latach, które upłynęły od stworzenia 'Big Black Coat', Greenspan współprodukował i miksował dwa albumy dla Jessy Lanza (2016 'Oh No' i 2020 'All The Time'), opiekował się, a następnie opłakiwał swojego ojca i zbudował studio nagraniowe w swoim rodzinnym mieście Hamilton, Ontario. Na początku 2020 roku Didemus dołączył do Greenspana w Hamilton, aby nagrywać przez kilka tygodni przed powrotem do domu; w marcu pandemia Covid-19 zmusiła świat do zamknięcia się.
W tym niepewnym okresie, korzystając ze współtwórczości i muzykalności Didemusa, Greenspan napisał i nagrał 'Waiting Game'. Dodatkowymi muzykami na płycie są Kanadyjczycy: Colin Fisher, współpracownik Caribou, gra na saksofonie, a Alanna Stuart, frontmenka Bonjay, śpiewa razem z Greenspanem w utworze "Yes 2".
Wiosną 2020 roku Greenspan przemierzał szlaki jezior i wodospadów w Hamilton i słuchał muzyki starszych twórców, z których niektórzy niedawno zmarli: Florian Schneider, Jon Hassell i McCoy Tyner wraz z Johnem Martynem i Sly Stone'em. Te łagodne, budujące świat utwory skłoniły go do zastanowienia się nad tym, jak dynamiczny zakres współczesnej muzyki popularnej został źle wykorzystany, przedkładając głośność nad głębię i szczegóły.
“A weird fact of the perception of sound is that you hear more accurately at lower levels of volume” mówi Greenspan. “You can get into a space most intensely that way, and I realized that I wanted to make a pop record that lived in that space.” Zainspirowany pomyślał: “What if I created an immersive environment of what he has named ‘peripheral music’, as it were, by recording huge amounts of material but layering it imperceptibly into as quiet a place as I can?”
Aby to osiągnąć, Greenspan wykonał kilka kluczowych kroków. Zatrudnił amerykańskiego inżyniera Lou Clarka, poleconego mu przez jego wieloletniego Mastering Engineera Boba Westona, do zbudowania studia, w którym priorytetem była sala syntezatorów i sala mikserska. “It’s the best piece of gear you’ll ever have,” mówi o tym drugim. “The mixing room is 20 decibels. When you get into it, alone, that kind of quietness puts you in a completely different headspace.”
ip
Fot: Thomas Neukum/materiały prasowe