Opis
Alexander
Kowalski urodził się w 1978 roku w Greifswald nad Bałtykiem. W 1986 roku w jego
spokojnym życiu nastąpiła duża zmiana - przeprowadził się do Berlina. Tam na
początku lat 90-tych spotkał się z muzyką elektroniczną. Kupował sporo płyt
wydając na nie wszystkie pieniądze. Chciał też naśladować dźwięki, które
słyszał na zdobytych płytach. Niestety Amiga z prymitywnym trackerem pozwalała
jedynie na granie prostej perkusji z kwaśnymi dźwiękami. W 1996 roku zakupił
analogowy syntezator i rozpoczął tworzenie mocnego techno inspirowanego tym co
grali Joey Beltram, Steve Stoll, czy label Synewave, który miał wtedy dla niego
duże znaczenie.
Razem z przyjacielem założyli małe domowe studio, gdzie ekperymentowali z
dźwiękami. Prawdziwym przełomem było dla niego zaproszenie do występu w klubie
Tresor. Wspólnie z partnerem ze studia przenieśli swój sprzęt do klubu i
zagrali liveact. Od razu dostrzegł ich Pacou. Niedługo potem pierwszy kawałek
Kowalskiego znalazł się na "Headquarters" - kompilacji promującej
młodych artystów występujących w Tresorze. Zaprzyjaźnił się z ekipą Sender
Berlin i rozpoczął samodzielną działalność jako twórca. W 1999 roku został
wydany przez Proton Records a następnie przez Tresora. Były to sesje pod nazwą
Double X nagrane razem ze Stassy z Sender Berlin. W 1999 roku liveact Double X
miał swój debiut na Loveparade.
Jego pierwsze eksperymenty z deep techno wpadły w ręce Heiko Lauxa -
założyciela Kanzleramtu. Idealnie pasowały do tego co prezentuje wytwórnia więc
i tam Kowalski mógł pokazać swoją muzykę. W 2000 roku wydawał już dla
Kosequent, Tresora (jako DisX3), Ungleich (jako Double X) i Kanzleramt (płytka
"Dark Soul") oraz nagrywał remiksy dla innych artystów.
W 2001 roku ukazał się jego debiutancki album "Echoes" (Kanzleramt).
Zawiera on mocno deepowe techno, nieco mroczne tunele dźwiękowe wsparte
tanecznym rytmem i przyjemnym basem. Nie jest to prostackie i monotonne techno,
odczuwa się inspiracje klimatami Chain Reaction. Kowalski zaskakuje
dokładnością wykonania i geniuszem przy doborze dźwięków. Bardzo dobra płyta
pozwoliła na to, że został uznany za jeden z najlepszych debiutów w muzyce
tanecznej.
Ale to jeszcze było niewiele w porównaniu z tym co zdarzyło się w roku 2002.
Kowalski podbił świat swoim nowym albumem "Progress" i przebił
równolegle wydane albumy znacznie bardziej uznanych kolegów: Heiko Lauxa i
Johannesa Heila. W jego muzyce nastąpił dosłowny progres, rozwój w kierunku
krystalicznych, ciepłych struktur, subtelnych a przy tym energetycznych i
niesamowicie dopracowanych momentów, które sprawiają, że praktycznie każdy
kawałek z płyty jest wyjątkowy. Te tajemnicze tunele dźwiękowe z
"Echoes" tutaj zostały rozświetlone nowymi barwami dźwięków i jeszcze
bardziej dopracowane. Już dla samych kawałków "Progress" i zwłaszcza
hymniastego "Speaker Attack" warto zaopatrzyć się w całą płytę.
Dodatkowym atutem okazał się hiciarski "All I Got To Know" z wokalem
Raz Ohary z Kitty Yo. Utwór wyszedł poza parkiety techno na imprezy i top listy
szeroko pojętej muzyki dance. Remiksy wykonała cała plejada znanych artystów: Turner,
Elektrochemie LK, Sono 2000, Codec & Flexor, Glen Wilson, Alan Oldham,
Martini Bros. Niedługo potem ukazał się kolejny klubowy hicior Kowalskiego z
Oharą - "Hot Spot", a duet występował live na wszystkich większych
festiwalach w Europie. Posypały się też liczne nominacje do list najlepszych
producentów roku, albumów roku, live actów roku, w tym dwukrotnie nominacja do
niemieckiego Dance Awards 2003.
Czego można chcieć więcej? Oczywiście kolejnego albumu, który będzie co
najmniej tak dobry jak poprzedni. W sierpniu 2003 roku ukazał się
"|response|" poprzedzony singlem "Belo Horizonte". Kowalski
podszedł do tworzenia tej płyty w zupełnie nowatorski sposób. Cały materiał
powstawał z myślą o występach live. Każdy kawałek zanim ukazał się na płycie
był testowany kilka miesięcy na żywej publice, dopracowywany i zmieniany a
czasami od początku do końca pozostawał w tej samej formie, aż całość okazała
się wystarczająco dobra do oficjalnego wydania. Mamy tu wszystko, z czego
Kowalski jest znany: genialnie dopracowane dźwięki, masywne porywające techno,
ciepły i przyjemny tech-house i wyjątkowość muzyki. Ponownie w jednym kawałku
wokalnie udzielił się Raz Ohara oraz dodatkowo w bardziej popowym utworze
"Luck Me Up" pojawił się Turner.
Alexander Kowalski to najwyższej klasy producent. Jest gwarancją świeżości
muzyki, taneczności połączonej z głębią, która niesamowicie działa podczas
domowego słuchania. Kolejnymi płytami stawia innym i sobie coraz wyższą
poprzeczkę i miejmy nadzieje, że ta poprzeczka jeszcze wiele razy będzie
podnoszona o kolejne stopnie.
Dyskografia:
Alexander Kowalski - Live 12" (Kanzleramt ka76)
Alexander Kowalski - Dark Soul 12" (Kanzleramt ka47)
Alexander Kowalski - Echoes / Phasis 12" (Kanzleramt ka53)
Alexander Kowalski - Echoes CD/2x12" (Kanzleramt ka55)
Alexander Kowalski - Progress 12" (Kanzleramt ka64)
Alexander Kowalski - Progress 2x12"/CD (Kanzleramt ka67)
Alexander Kowalski - All I Got To Know 12"/CD (Kanzleramt)
Alexander Kowalski - Hot Spot 12" (Kanzleramt)
Alexander Kowalski - Hot Spot / Delicious CD (Kanzleramt ka77)
Alexander Kowalski - Hot Spot (Remixes) 12" (Kanzleramt ka79)
Alexander Kowalski - Belo Horizonte 12" (Kanzleramt ka91)
Alexander Kowalski - |response| 2x12"/CD (Kanzleramt ka96)
DisX3 - Brothers In Mind (Tresor 113)
DisX3 - Sequenzed_function Ep (Tresor 133)
DisX3 - Distraction - Proton 004
DisX3 - Auto Cycles Ep 12" (Konsequent)
DisX3 - Art Of Function 12" (Surface)
DisX3 - Waves Vol. 1 12" (Konsequent)
DisX3 - Waves Vol. 2 12" (Konsequent)
Double X - Strain One'S Ears CD (Ungleich)
Double X - Strains One'S Ears 12" (Ungleich)
Double X - Ungleich In Exile 2x12" (Kanzleramt)
Double X - Charis 12" (Kanzleramt)
Bandulu & DisX3 - Chaos Space Marines (Art Of Perception)
D Func - Functones (Konsequent)
Digital Princezz
[Mosquito rec, Automatic rec, L.L rec]
Maja Pietraszewska - Koper znana pod pseudonimem artystycznym Digital Princezz
ukończyła II stopień Państwowej Szkoły Muzycznej we Włocławku w klasie skrzypiec.
W trakcie nauki gry na skrzypcach grała we włocławskiej orkiestrze kameralnej i
jednocześnie śpiewała w chórze.
Obecnie jest polską dj-producentką, wokalistką i jedyną polską dziewczyną,
która gra muzykę elektroniczną na żywo. Swoja drogę artystyczną rozpoczęła w
roku 2000 zakładając grupę Moulin Magnetique. Pierwszy sukces wydawniczy
przyszedł bardzo szybko bo jeszcze w tym samym roku Warner Music Polska wydał
utwory grupy na dwóch składankach Beat Traxx.
Następnie Maja już jako Digital Princezz wydała singiel dla wytwórni Pacou L.L
records Berlin. Wydawała także swoje produkcje dla Semi Automatic Records
(label Ibrahima Alfa). W 2001 roku ukazały się także jej produkcje na Mutter
records Stuttgart, Isophlux records New York.
W 2002 roku wydała swą muzykę dla legendarnej wytwórni Cristiana Vogla z
Brighton. Singiel pt "Listen to me tender" pojawił jako 19 numer
katalogu Mosquito records, z którego utwór "Out of Focus", pojawił
się na kompilacji dla Tresor Records. Oprócz tego nakręcono do niego teledysk,
który często ukazywał się w europejskich programach muzycznych.
Obecnie po długiej przerwie wykorzystanej na wyposażenie własnego studia
nagraniowego, Maja nagrała swój nowy materiał pod enigmatycznym pseudonimem
KaPrizZ. Jest to połączenie brzmień klubowych przemieszanych ze stylem
trip-hopowym. Premiera nowego materiału odbyła się na wielkim koncercie w
Warszawie "Dzień Kotana", gdzie został on przyjęty przez publikę z
dużym entuzjazmem i nie tylko, ale o tym już wkrótce...
url: www.digitalprincezz.pl
CZubala
Marcin Czubala
Marcin Czubala Dj'ską karierę rozpoczął w 1995 roku przyczyniając się do budowy
niezależnej polskiej sceny ambitnego techno, grając w najważniejszych polskich
klubach. Najważniejszym rokiem w życiu Marcina był rok 1999 gdy założył
wytwórnię Currently Processing Records. Wśród osób, które nagrywają dla wytórni
są min.: Tobias Schmidt i Ibrahim Alfa (Brighton), Dave Tarrida (Barcelona),
Subhead (Japonia), czy Billy Youngman (Nowy Jork). W tym samym roku ukazał się
debiutancki singiel Marcina, który zapoczątkował jego karierę poza granicami
Polski. Płyta "Bass Casualties EP" otrzymała znakomite recenzje w
największych czasopismach muzycznych na całym świecie (DJ - Wielka Brytania,
Overload - Wielka Brytania, De:Bug - Niemcy, Groove - Niemcy). Zajęła także
trzecie miejsce w notowaniu miesiąca kultowego sklepu Sonic Groove z Nowego
Jorku, a także została zaprezentowana w elitarnej audycji Johna Peela w BBC
Radio 1. Wkrótce potem posypały się propozycje od zagranicznych wytwórni na
wydanie kolejnych płyt.
Obecnie Marcin otworzył nową wytwórnię Carabinieri, jako partner-label
niemieckiego potentata Elp Medien, prowadzonego przez Corrado Izzo oraz Marco
Carola. W najbliższych planach ma wydanie dwóch nowych singli, dla wytwórni Lasergun,
prowadzonej przez Savas'a Pascalidisa oraz dla wytwórni Elp. 24 Czerwca 2005
roku ukazał się pierwszy singiel dla wytwórni Carabinieri pt. "All
Nippon", wyprodukowany w całości przez Marcina.