Zmień miasto
Patronat Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w lokalnym wydaniu.

PROinżynier III: quo vadis inżynierze?

2008-11-12
 Już dziś rusza III edycja badania PROinżynier.
Studenci pięciu uczelni technicznych w Polsce ponownie odpowiedzą na pytania związane z ich przyszłością zawodową. W ubiegłym roku liczba studentów deklarujących jednoznacznie chęć pracy w kraju wzrosła o 8% względem pierwszej edycji, średnio najwięcej wskazań odnośnie oczekiwanego wynagrodzenia bezpośrednio po studiach dotyczyło przedziału 2 000 - 3 000 zł. W tegorocznej edycji sprawdzimy w jaki sposób zmieniają się plany i oczekiwania przyszłych inżynierów oraz na jakim etapie nauki studenci podjęli decyzję o wyborze studiów oraz jak oceniają adekwatność zdobytego na uczelni wykształcenia do pracy w zawodzie.

Celem kampanii PROinżynier, organizowanej przez Stowarzyszenie Studentów BEST oraz firmę inżynierską PROCHEM SA jest zbadanie planów i oczekiwań zawodowych przyszłych inżynierów. II edycja pokazała, że przy wyborze przyszłego pracodawcy najważniejsze były: wynagrodzenie, możliwość rozwoju zawodowego i branża, w której działa firma. Analiza wyników ankiety PROinżynier pokazała, że prawie 36% studentów stara się łączyć naukę z pracą. Interesujące okazało się podzielenie studentów na pracujących w sposób zgodny/niezgodny z kierunkiem studiów. Na II roku zatrudnienie w branży deklarowało zaledwie 5,5% studentów, na IV już 21%, a na ostatnim ponad 37%. Oznacza to, że studenci V roku w największym stopniu zdają sobie sprawę z tego, że warto zdobywać doświadczenie w swoim przyszłym zawodzie.
Kampania PROinżynier z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem studentów. Kolejna edycja badania pokaże, w jaki sposób zmieniają się poglądy przyszłych inżynierów, co pozwoli skonfrontować ich oczekiwania i opinie z tendencjami na rynku pracy - mówi Marek Kiersznicki, Wiceprezes PROCHEM SA.
Wirtualna ankieta będzie dostępna na stronie www.proinzynier.pl od 3 listopada do 10 grudnia. Respondenci wezmą udział w losowaniu 7 inżynierskich kalkulatorów graficznych z ekranem dotykowym. Podobnie jak w poprzednich latach, w kampanię PROinżynier zaangażowane są wszystkie oddziały BEST w Polsce (na Politechnice Warszawskiej, Śląskiej, Łódzkiej, Gdańskiej oraz AGH), które będą odpowiadać za jej promocję na swoich uczelniach. Obejmie ona ekspozycję plakatów na terenie uczelni i ich akademików, wysyłkę e-mailingu do szerokiej bazy studentów oraz kampanię informacyjną w mediach studenckich, branżowych i biznesowych.

Patronat medialny nad kampanią PROinżynier objęli: magazyn CIO, The Warsaw Voice, Przegląd Techniczny, www.polibuda.info , www.dlastudenta.pl , Gazeta Studencka, telewizja internetowa TVPW.

Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

FB dlaMaturzysty.pl reklama