Linki sponsorowane - czy warto w nie zainwestować?
2021-02-15 13:14:22 | WarszawaStworzenie strony internetowej to dopiero pierwszy krok do zaistnienia w internecie. Aby dać się łatwo odnaleźć potencjalnym klientom potrzebne są konkretne działania związane z pozycjonowaniem. Jednym z nich jest inwestycja w linki sponsorowane.
Przeciętny internauta, który przegląda sieć w poszukiwaniu konkretnych produktów lub usług, zwraca uwagę jedynie na kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Z tego powodu tak ważne jest, aby strona znalazła się jak najwyżej na liście wyników związanych z konkretnymi frazami kluczowymi.
Czym są i jak działają linki sponsorowane?
Niemal każdy widział kiedyś na liście wyników wyszukiwania link, obok którego widniał napis "Reklama". Taki link jest właśnie linkiem sponsorowanym, a więc płatnym linkiem, który został opłacony przez właściciela danej witryny. Z punktu widzenia internauty nie ma znaczenia, czy korzysta on z linku sponsorowanego czy ze standardowego - wybierając oba linki przechodzi na tę samą witrynę. Różnica jednak pojawia się po stronie właściciela strony. Płacąc za linki sponsorowane, zyskuje on pewność, że jego strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu potencjalni klienci dowiedzą się o istnieniu firmy.
Jakich korzyści można spodziewać się, wybierając linki sponsorowane?
Wybierając linki sponsorowane, można liczyć na liczne korzyści. Po pierwsze i najważniejsze - linki sponsorowane przynoszą szybki efekt. Pojawiają się niemal natychmiast po ich uruchomieniu i trafiają dokładnie do osób, które poszukują aktualnie produktów lub usług oferowanych przez daną firmę. Po drugie, kampania linków sponsorowanych to elastyczne narzędzie reklamowe, które w pełni podlega zmianom w budżecie na reklamę lub w ustawieniach kampanii. Dzięki temu można wciąż kontrolować wysokość kosztów, jaką firma ponosi na reklamę w internecie.
Co więcej, taka kampania jest w pełni mierzalna, a więc łatwo można sprawdzić czy przynosi oczekiwane efekty. Do zalet zalicza się również efektywność - firma płaci jedynie za konkretną ilość kliknięć w reklamę, a nie za jej samo pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Choć kampania linków sponsorowanych jest stosunkowo prosta w przygotowaniu, lepiej powierzyć ją profesjonalistom z https://datamasters.pl/linki-sponsorowane/, aby maksymalnie zwiększyć swoje szanse na sukces i osiągnąć spektakularne efekty reklamy, jednocześnie wydając na nią tylko tyle, ile w danym momencie firma jest w stanie zapłacić.
Artykuł Partnera
fot. pexels.com