Internet - Technologie

Google Ads - jak działa?

2023-01-30 13:21:36 | Warszawa

Internet to ogromne możliwości – zarówno dla użytkowników, którzy mogą znaleźć w sieci informacje na każdy temat, jak i firm promujących swoją ofertę online. Prowadzisz biznes i potrzebujesz reklamy, która przyniesie szybkie rezultaty w postaci poprawy widoczności oraz większego zainteresowania produktami i usługami? Wypróbuj rozwiązanie przygotowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę. Jednak najpierw dowiedz się, jak działa system reklamowy Google Ads i poznaj zalety płatnej promocji.   

Google AdsCo to jest Google Ads?

Google to jedno z głównych źródeł informacji dla internautów. Zastanawiasz się dlaczego? Otóż algorytmy wyszukiwarki dobierają treści w taki sposób, aby użytkownik otrzymał najbardziej trafną odpowiedź na swoje zapytanie. Walka o widoczność w sieci i konkurencja w wynikach wyszukiwania jest przez to niezwykle zacięta.

Jednym z narzędzi marketingowych, które możesz wykorzystać, aby pozyskać klientów szukających już konkretnych produktów i usług, jest Google Ads. Możesz znać to rozwiązanie również pod poprzednią nazwą Google AdWords. System reklamowy, którego podstawą są płatne działania w ekosystemie wyszukiwarki, stał się niezwykle popularny wśród małych, średnich i dużych firm.  

Pod względem zasięgu oraz liczby funkcjonalności i formatów jest to niedościgniony kanał promocji. Decydując się na inwestycję w Google Ads, otrzymujesz możliwość planowania, tworzenia i publikowania kampanii reklamowych, które będą wyświetlać się w różnych miejscach sieci.

Płatny marketing w wyszukiwarce zapewnia wiele korzyści – dzięki niemu rozwiniesz firmę i zrealizujesz cele biznesowe. Dla jeszcze lepszych efektów warto skorzystać z pomocy specjalistów. Wejdź na https://wenet.pl/oferta/google-ads i dowiedz się, jak doradcy internetowi zadbają o widoczność Twojej oferty w Internecie.

Rodzaje kampanii w systemie Google Ads

Aby pozyskiwać nowych klientów, musisz zainwestować w skuteczną reklamę online. W końcu, jeśli użytkownik nie znajdzie Twojej firmy w sieci, gdy będzie szukał produktów i usług, to wybierze ofertę konkurencji. Właśnie dlatego warto postawić m.in. na płatny marketing w wyszukiwarce.

Zastanawiasz się, jak działa Google Ads? Z tą formą promocji internauci spotykają się niezwykle często. Dzieje się tak, ponieważ system reklamowy ma olbrzymi zasięg i wyświetla reklamy w różnych miejscach Internetu. Stąd też możesz dopasować do swojego biznesu rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. A są to:

  • kampanie display – graficzne banery pojawiające się na portalach należących do sieci partnerów wyszukiwarki;
  • linki sponsorowane – tekstowa forma reklamy, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania nad, pod i obok treści organicznych, czyli bezpłatnych;
  • PLA – dedykowana branży e-commerce kreacja, która prezentuje produkty ze sklepu internetowego w sekcji Zakupów Google;
  • remarketing – przekaz reklamowy kierowany do użytkowników, którzy wcześniej zetknęli się z marką np. odwiedzili firmową stronę WWW;
  • reklama video – materiały filmowe umieszczane razem z niekomercyjną zawartością serwisu YouTube lub w sieci partnerskiej wyszukiwarki.

Oczywiście to jeszcze nie wszystko. W ramach płatnej promocji możesz postawić też na kampanie lokalne, które zachęcą potencjalnych klientów do odwiedzenia siedziby Twojej firmy lub reklamy promujące aplikację, które pojawią się w usługach Google.

Jak reklamować się w Google?

Wybór właściwego rodzaju kampanii to niejedyna decyzja, jaką musisz podjąć, aby stworzyć wartościowy zestaw reklam. W systemie Google Ads podczas konfiguracji wskazujesz m.in.:

  • wiek, język oraz lokalizację potencjalnych odbiorców,
  • frazy kluczowe dopasowane do Twojej działalności,
  • częstotliwość, dni oraz godziny wyświetlania reklamy,
  • urządzenia, na których kampania ma być dostępna,
  • miejsce w sieci, gdzie treść sponsorowana będzie widoczna.

W kolejnym etapie musisz wybrać mierzalny i konkretny cel płatnej promocji, którym może być np. budowanie świadomości marki, kierowanie użytkowników na firmową witrynę czy zachęcenie do wykonania pożądanego działania np. wizyty w sklepie stacjonarnym. Realizację planu ułatwi angażująca treść reklamy oraz atrakcyjna strona docelowa.

W przypadku płatnej promocji nie można zapomnieć o określeniu miesięcznego lub dziennego budżetu.

Zwykle najchętniej wybieranym modelem płatności jest PPC, w którym reklamodawca płaci określoną stawkę nie za samą obecność w Google, a za kliknięcie internauty w reklamę oraz przekierowanie na stronę WWW. Dostępne są też inne systemy np. CPV, w którym cena zależy od podjęcia przez użytkownika interakcji z filmem.     

Poza konfiguracją i publikacją reklamy musisz jeszcze zadbać o jej stałą optymalizację. Tylko monitoring i szybka reakcja na problemy, pozwoli Ci uzyskać oczekiwane efekty.

Jak działa Google Ads? Tajniki płatnej reklamy

Wiesz już, co musisz zrobić, aby opublikować kampanię reklamową. Jednak to jeszcze nie wszystko!

Wyobraź sobie, że internauta wpisuje słowa kluczowe związane z Twoją ofertą w wyszukiwarkę np. „sukienka na studniówkę”. Zapewne w sieci promuje się już wiele firm odzieżowych, które mają takie ubrania w swoim asortymencie. Co sprawia więc, że konkretny zestaw reklam wyświetla się internautom? W jaki sposób algorytmy układają kolejność płatnych treści?

Otóż musisz wiedzieć, że Google Ads funkcjonuje w systemie aukcyjnym i promuje wyłącznie najlepiej ocenione kreacje reklamowe. Tego rodzaju aukcje są organizowane dla każdego miejsca w sieci, gdzie widoczne są treści sponsorowane, a o ich ostatecznej pozycji decydują: 

  • oceniana na podstawie fraz kluczowych trafność reklamy względem potrzeb internauty,
  • wskazana przez reklamodawcę oraz konkurencję maksymalna stawka za jedno kliknięcie,
  • jakość i prawidłowa optymalizacja pod wytyczne wyszukiwarki strony docelowej,
  • współczynnik klikalności, miejsce publikacji i czas prowadzenia płatnej kampanii,
  • dopasowanie do lokalizacji oraz typu urządzenia, z którego korzysta użytkownik.

Chcesz czerpać korzyści z promocji w Google Ads? Przygotuj wysokiej jakości zestaw reklam i skutecznie docieraj do potencjalnych klientów ze swoją ofertą.

Zalety Google Ads – podsumowanie

Skoro wiesz już, jak działa reklama w wyszukiwarce, to z pewnością zastanawiasz się, czy warto w nią zainwestować. Płatna promocja w Google Ads przynosi wiele korzyści – zarówno dużym firmom, jak i małym oraz średnim biznesom – przede wszystkim dlatego, że kampanię można dopasować do swoich potrzeb i możliwości.

Jeśli jednak chcesz osiągnąć wyniki, na jakich Ci zależy, ale nie masz czasu, aby zając się tym samodzielnie, to już teraz skorzystaj z pomocy doradców internetowych. WeNet zapewnia najwyższą jakość obsługi i dbałość o standardy, co potwierdza status Partnera Google. W ramach bogatego pakietu usług specjaliści stworzą dla Ciebie kampanię opartą na pięciu fundamentach:

  • mierzalnych efektach – będziesz na bieżąco śledzić, czy zaplanowane cele są realizowane;
  • efektywnym targetowaniu – reklamy zostaną dopasowane do Twojej grupy docelowej;
  • ogromnym zasięgu – dotrzesz do internautów, którzy szukają produktów i usług w sieci; 
  • elastycznym budżecie – zachowasz pełną kontrolę nad wyznaczonym budżetem;
  • natychmiastowych rezultatach – szybko zobaczysz pierwsze korzyści z inwestycji.

Postaw na wiedzę, doświadczenie i certyfikowane wsparcie. Chcesz poznać więcej szczegółów? O ofercie porozmawiaj z konsultantem – już teraz zamów darmową wycenę. Odkryj siłę Google Ads i zaplanuj kampanię z WeNet. 

Artykuł Partnera

fot. gettyimages.com

Słowa kluczowe: płatna promocja, reklama google, kampania google ads
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Polecamy
Ostatnio dodane
Popularne
HP Pavilion 6000
Test laptopa HP Pavilion dv6000

Wraz ze wzrostem popularności komputerów przenośnych, na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu urządzenia. Ale nie każda firma może się pochwalić wysoką renomą wśród klientów. Na pewno ten problem nie dotyczy firmy Hewlett-Packard...

40 gier komputerowych naszej młodości
40 gier komputerowych naszej młodości

Prezentujemy nostalgiczne wspomnienie o wspaniałych grach komputerowych, które bezlitośnie pożerały za młodu nasz cenny czas.

Mój własny serwer FTP
Mój własny serwer FTP

Artykuł przedstawia instalację i podstawową konfigurację najprostszych i bardzo popularnych serwerów ftp zarówno jeżeli chodzi o linuxa jak i System Windows XP