Socjologia biznesu i mediów w ALK z nowym programem studiów
2019-07-24 12:10:55 | WarszawaProgram kierunku socjologia biznesu i mediów w odświeżonej formie będzie rusza już w najbliższym roku akademickim na studiach licencjackich oraz magisterskich. Stanowi on połączenie wiedzy z obszaru współczesnej socjologii mediów i technologii cyfrowych z praktyką biznesową. Studenci kierunku w Akademii Leona Koźmińskiego będą mieli okazję poznać świat e-biznesu, social media i digital marketingu i wyspecjalizować się w ich bardziej szczegółowych dziedzinach.
Opinia eksperta
- Żyjemy w erze cyfrowej, zanurzeni w przestrzeni mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, które towarzyszą nam od świtu do zmierzchu. Architektura cyfrowego świata to także nowe realia rynkowe i społeczne: social media, cloud computing, big data, mobile technology, real-time computing, digital communications, Internet of Things. To tylko przykładowe zjawiska, które znajdują się w polu zainteresowań socjologii biznesu i mediów.
W toku studiów dowiecie się m.in. jak projektować efektywną komunikację biznesową, jak wykorzystać do tego narzędzia digital public relations, w jaki sposób prowadzić badania nad fenomenami społecznymi i społecznościami internetowymi, funkcjonowaniem organizacji biznesowych i jednostek w przestrzeni gospodarczej, społecznej i politycznej, kulturotwórczą i edukacyjną rolą mediów oraz relacjami zachodzącymi pomiędzy człowiekiem a technologią, jak zastosować w analizie i wizualizacji zjawisk społecznych cyfrowe narzędzia big data, data science i business intelligence.
Socjologia biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego to studia, które wyznaczają nowe trendy edukacyjne cyfrowej socjologii. Absolwenci naszego kierunku to kompetentni, kreatywni, otwarci na wyzwania profesjonaliści przygotowani do pracy w mediach, biznesie i instytucjach badawczych – powiedział dr Krzysztof Kuźmicz, lider merytoryczny kierunku socjologia biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego.
Przebieg studiów i nowości na kierunku
Przedmioty jakie pojawią się na zajęciach od października 2019 to np. marketing internetowy i e-biznes, design thinking i service design oraz big data & data science w biznesie i mediach.
Pewne aspekty programu pozostaną niezmienione. Studenci kierunku socjologia biznesu i mediów nadal będą mieli możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i cyfrowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych.
W trakcie studiów uczestniczyć będą w spotkaniach i konferencjach ze znanymi i cenionymi socjologami, dziennikarzami, praktykami biznesu, a także menedżerami mediów.
Więcej o kierunku socjologia biznesu i mediów:
- Studia I stopnia: http://bit.ly/socjologia_biznesu_i_mediow_ALK_studia_1_stopnia_nowy_program
- Studia II stopnia: http://bit.ly/socjologia_biznesu_i_mediow_ALK_studia_mgr_nowy_program
Więcej o studiach na Akademii Leona Koźmińskiego: https://www.kozminski.edu.pl/pl/.
ip
fot. pixabay.com