Opis
Battle(4).aspgdansk w Warszawie
Formularz zgłoszeniowy:
https://forms.gle/BLnzxdKTdQGak2fBA
Battle(4).aspgdansk w Warszawie
czyli 4. edycja pierwszej w Polsce bitwy ilustratorek_ów cyfrowych
Nagrody o łącznej puli 3000 zł - sponsorem jest firma Wacom
Wymagane ukończone 18 lat i wysłanie portfolio w formularzu
nabór trwa do 06.03.2024
Gdańsk Battle(4).asp odbędzie się 15.03.2024 o godz. 18:00 w Warmucie przy ul. Marszałkowska 45/49 w Warszawie.
Wydarzenie odbywa się na żywo.
Opis wydarzenia
Battle(4).aspgdansk w Warszawie to turniej, który ma na celu skonfrontowanie ze sobą widowiskowy sposób osób tworzących w cyfrze. Jest to wydarzenie, w którym ilustratorzy_rki będą toczyć pojedynki walcząc o nagrody oraz zajęcie pierwszego miejsca na podium. Samo wydarzenie przyjmuje formę imprezy, gdzie obserwowanie pojedynków artystów_stek w połączeniu z muzyką graną przez Djów staje się spektakularnym doświadczeniem dla zebranej publiczności. Battle(4).aspgdansk w Warszawie to forma pojedynku toczonego za pośrednictwem mediów cyfrowych (np.tablet/laptop). Rezultat prac powstających na żywo wyświetlany będzie w czasie rzeczywistym na dużych ekranach przed obserwatorami pojedynku. Wstępne eliminacje odbędą się za pośrednictwem internetowego formularza, gdzie uczestnicy_czki przesyłać będą swoje prace-portfolio do weryfikacji, z której trzyosobowe Jury wyłoni 2-8 osób, które będą się pojedynkować na żywo w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Przebieg pojedynku
Pojedynek rozpoczyna się od ogłoszenia przez Jury hasła dla pary, która będzie toczyć bitwę. Każdy_a z uczestników_czek w danej parze ma za zadanie przygotować indywidualnie ilustrację w określonym czasie. Hasła będą miały formę krótkiego zdania bądź związku frazeologicznego np.: „Czarny ciągnik” lub „Jajko z niespodzianką”. Praca ma powstać „od zera” podczas pojedynku, a zgromadzona publiczność może obserwować proces jej powstawania na oddzielnym ekranie. Zabronione będzie korzystanie ze zdjęć lub gotowych komponentów (chyba, że powstały w czasie pojedynku). W turnieju udział weźmie 8 osób. Każdy z pojedynków trwać będzie 20 minut. Pierwsza tura obejmie 4 pojedynki, z której do półfinału przejdzie 4 osoby, potem dwa pojedynki po 20 minut, które wyłonią finalistów, a następnie zwycięzcę.
Ocenianie prac
W tej edycji w jury zasiadają (nazwy z instagrama):
@phezone_ - warszawski artysta, graffiti writer i tatuator. Od końca lat 90. reprezentuje stołeczną grupę HTP. Jego twórczość wywodzi się z mocnego nawiązania do graffiti, co widać w jego pracach. Jego ilustracje są zgrabnym komentarzem na temat otaczającego nas świata.
@bananowafontanna - absolwentka Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Artystka interdyscyplinarna zajmująca się sztuką wizualną, której zasadniczym medium jest malarstwo. Tworzy przede wszystkim wielkoformatowe obrazy i rzeźby/obiekty przestrzenne, a ich dominującą cechą jest kolor i mocne powiązania z popkulturą.
@tymontymanski - polski muzyk (m.in. zespoły Kury i Miłość), multiinstrumentalista oraz gość show telewizyjnych i internetowych np. Kuba Wojewódzki lub Roast Piotra Kędzierskiego (III urodziny Stand-up Polska). Jego perspektywa, wolna od zmanierowania ilustrowaniem, wniesie świeże spojrzenie - urozmaici komentarz jury.
Ocenianie przez trzyosobowe Jury odbywać się będzie w formie tajnej. Wynik przekazywany będzie prowadzącemu, który przedstawi tę informację zebranej publiczności. Ocenie będzie podlegać gotowa ilustracja z uwzględnieniem procesu w jakim powstała.
Inspiracje
Czerpiąc inspirację z bitew toczonych w subkulturze hiphop (freestyle, beatbox, graffiti, breakdance) chcielibyśmy przenieść to doświadczenie na grunt szeroko pojętej ilustracji cyfrowej. Pierwowzorem naszego pomysłu jest amerykański projekt Secret Walls, który swoje turnieje organizuje często w bardzo atrakcyjnych miejscach (m.in. popularne kluby, hale widowiskowe, siedziby wielkich firm).