Opis
Młodzi artyści odważnie łączą sztukę i popkulturę, bawią się cytatami i z wprawą żonglują nawiązaniami do ikon muzyki czy motoryzacji. Ich prace od 14 czerwca będzie można oglądać w Salonie Wystawowym Marchand, na którą wstęp jest darmowy. Ekspozycja zakończy się licytacją 20 czerwca w DESA Unicum.
„Złote tarasy” Pawła Borkowskiego skłaniają do refleksji zarówno nad językiem reklamy, jak i konsumpcjonizmem, choć na pierwszy rzut oka obraz mógłby zostać pomylony z koncepcją kampanii wizerunkowej. Para pełnych energii trzydziestolatków z zadowoleniem spogląda na widza spod napisu „złote tarasy – złota modna jesień”, którego czcionka jest stylizowana na tę charakterystyczną dla popularnego warszawskiego centrum handlowego. Młodzi artyści nie stronią od gry ze znanymi markami, zarówno produktów, jak i osób.
Mieniący się wieloma kolorami w nieregularnych plamach portret „Janis Joplin Harmony” Moniki Łakomskiej stanowi hołd dla królowej psychodelicznej muzyki. Natomiast Marek Pękacz w dyptyku „Mustang i BMW” przygląda się kultowym zdobywcom szos. Dodatkowo prezentowane obrazy, choć mogą funkcjonować osobno, w świetle ultrafioletowym ujawniają dodatkowy wzór, który tworzy geometryczno-symboliczną kompozycję. To również odniesienie do popularnych tatuaży, które nie są widoczne na co dzień, a jednak w sprzyjających warunkach ukazują odmienne oblicze osoby, która zdecydowała się ozdobić nimi swoje ciało.
Aukcja Młodej Sztuki: 20 czerwca 2017, godz. 19:00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Marszałkowska 34/50, Warszawa
Wystawa obiektów: 14-20 czerwca 2017, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota),Salon Wystawowy Marchand, pl. Konstytucji 2, Warszawa, wstęp wolny