Opis
W związku z przypadającą setną rocznicą pierwszego manifestu futuryzmu Włoski Instytut Kultury w Warszawie zorganizował cykl wydarzeń, poświęconych przedwojennej włoskiej awangardzie.
W poniedziałek, 8 czerwa br., i we wtorek, 9 czerwca br., od godz 17:00 do 20:00, wybitny znawca sztuki audiowizualnej i nowych mediów Bruno di Marino przedstawi krótką historię eksperymentalnej kinematografii włoskiej od futuryzmu do epoki cyfrowej.
W poniedziałek, 8 czerwa br., i we wtorek, 9 czerwca br., od godz 17:00 do 20:00, wybitny znawca sztuki audiowizualnej i nowych mediów Bruno di Marino przedstawi krótką historię eksperymentalnej kinematografii włoskiej od futuryzmu do epoki cyfrowej.
Włoskie kino eksperymentalne odwołuje się do teorii zawartych w Manifeście kinematografii futurystycznej, który podpisali w 1916 r. : Marinetti, Boccioni, Chiti, Settimelli, Ginna i Corra. Autorzy tego tekstu przepowiadają przejście z fiction do non-fiction, zapowiadając wszystkie kolejne eksperymenty, poczynając od kina abstrakcji lat dwudziestych do expanded cinema lat sześćdziesiątych i późniejszych. Podczas spotkania zostaną pokazane najważniejsze włoskie eksperymentalne filmy krótkometrażowe, m.in. „Storia di Lulu” w reżyserii Giacomo Frusty z 1909 r., „Thais” Antona Giulio Bragagli z 1917 r., „I fratelli Castiglione” Bruno Munariego i Marcelo Piccardo z 1967 r., „Children” Paolo Gioliego z 2008 r. Pokaz filmów zatytułowany „FISH EYE – włoskie kino eksperymentalne od futuryzmu do epoki cyfrowej” odbędzie się w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, przy ulicy Chodakowskiej 19/31 (aula 343).
Tłumaczenie symultaniczne.
Wstęp wolny.