Opis
10 grudnia 2007 r., w dwóch warszawskich galeriach: Youngs Galery, położonej w biznesowym centrum lewobrzeżnej Warszawy i InfoGalerii, w samym środku pofabrycznej Pragi, jednocześnie wystartują Targi Młodej Sztuki MOST. Uroczyste otwarcie o 19:00. Od tej chwili przez dziesięć dni obie galerie będą prezentować i sprzedawać prace młodych twórców. Ekspozycja otwarta dla zwiedzających.
Projekt Targów narodził się w Youngs Gallery, w październiku tego roku. Idea wydarzenia wychodzącego ze sztuką tworzoną współcześnie poza mury galerii trafiła na podatny grunt w miejscu, które od trzech lat zaangażowane jest we wspieranie młodych artystów. W celu realizacji pomysłu zaproszono do współpracy zaprzyjaźnioną InfoGalerię, mającą bogate doświadczenie w kreowaniu wydarzeń kulturalnych w mieście. Tak rozpoczęła się akcja, mająca umożliwić zaistnienie na rynku artystycznym pokoleniu dzisiejszych 20-latków, do których zaliczają się sami jej organizatorzy.
Kontekst miejsca, czyli Warszawy - dzielnic: Śródmieście i Praga Południe jest dla Targów Młodej Sztuki MOST kluczowy. Trójka młodych ludzie zaangażowanych w organizację to rdzenni Warszawiacy. Uznali, że stworzenie czasowego połączenia między tymi zróżnicowanymi częściami miasta, zdoła zachęcić do przekraczania, a w końcu - zniesienia dzielącej ich granicy. Oby im się udało.
Konkurs dla twórców
Od 21 listopada do 1 grudnia trwał konkurs dla młodych artystów. Najlepsi twórcy zostali zakwalifikowani na Targi Młodej Sztuki - MOST. Konkurs był otwarty dla osób z całej Polski, które nie przekroczyły trzydziestego roku życia.
Informacja o konkursie znalazła się na jednym z najpopularniejszych w Polsce portali społecznościowych zrzeszającym artystów i prezentującym ich prace bez cenzury - digart.pl. Trafiła ona także na plakaty rozwieszane w mieście i na stronę internetową - mostsztuki.pl. Wiadomość rozchodzi się wśród młodych artystów również drogą nieformalną.