Pozycjonowanie Warszawa, czyli co to jest lokalne pozycjonowanie strony?
2020-03-31 11:55:39 | WarszawaPozycjonowanie strony to działanie ważne w każdym biznesie, także w tym o zasięgu regionalnym. Firmy usługowe, sklepy stacjonarne, restauracje coraz częściej decydują się na pozycjonowanie lokalne, by wyróżnić się na tle konkurencji w Internecie. Co trzeba wiedzieć o działaniach SEO? Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, których głównym celem jest zwiększenie widoczności danej strony na frazy kluczowe związane z określonym regionem, może to być miasto, a nawet dzielnica. Chodzi o to, by dana firma świadcząca usługi w danym obszarze, wyświetlała się jak najwyżej w wynikach organicznych w wyszukiwarce. Google ma kilka sposobów rozpoznawania zapytań regionalnych, mogą to być sieci Wi-Fi, urządzenia mobilne z włączonym GPS itp. Lokalizację często internauci narzucają sami, dodając miasto do wyszukiwanej frazy. Szczegóły pozycjonowania lokalnego zostały omówione na bizzit.eu/pozycjonowanie-lokalne-mapy-google, gdzie przedstawiono też czynniki wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie lokalne – kto powinien z niego skorzystać?
Przede wszystkim pozycjonowanie lokalne skierowane jest do osób, które świadczą różnego rodzaju usługi lub prowadzą sprzedaż regionalną. Są to najczęściej małe i średnie firmy, którym zależy na zainteresowaniu klientów będących w pobliżu ich działalności. Wśród nich wymienia się warsztaty samochodowe, fryzjerów, serwisy komputerowe, dentystów, myjnie, kwiaciarnie, piekarnie, sklepy itd., czyli wszelkie usługi, z których należy skorzystać osobiście.
Pozycjonowanie lokalne – jakie działania warto wdrożyć?
Przeważnie pozycjonowanie lokalne zaczyna się od „klasycznych” działań SEO, te dzieli się na prace prowadzone na stronie i poza nią. Chodzi o optymalizację kodu, treści, zwiększenie szybkości ładowania strony, linków odsyłających do witryny itp. W kontekście pozycjonowania regionalnego duże znaczenie mają również inne prace. Wśród nich wymienia się wizytówkę Google Moja Firma, udostępnianie danych teleadresowych firmy, link building pozyskany z serwisów lokalnych, dane strukturalne, optymalizację treści i meta danych pod względem regionalności.
Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?
Jest kilka zalet pozycjonowania lokalnego. Przede wszystkim za pomocą takich działań można lepiej określić klienta docelowego. Wymienia się jeszcze szybsze efekty, mniejszą konkurencję, niższe koszty kampanii. Pozycjonowanie regionalne jest istotne, ponieważ coraz więcej osób szuka teraz usług w Internecie, głównie wykorzystując do tego urządzenia mobilne. Często wpisywane są frazy kluczowe z określeniem lokalizacji, np. „pozycjonowanie Warszawa”, „dentysta Katowice”, „fryzjer Wrocław” itp. Wielu użytkowników dzięki takiemu wyszukiwaniu skorzysta później z oferty firm, które zadbają o to, by być wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Do tego dochodzi jeszcze zadbanie o copywriting, istotny jest czynnik „call to action”, dzięki któremu dany internauta zdecyduje się na skorzystanie z usług konkretnej firmy, a nie konkurencji.
Artykuł Partnera
fot. pixabay.com/PhotoMIX-Company