Galerie zdjęć - zdjęcia
Opis
Adaptacja i inscenizacja na podstawie libretta Viktora Leona, Ludwiga Herzera i Fritza Lohnera-Bedy, w przekładzie Juliana Marii Fontany. Reżyseria i adaptacja - Wojciech Adamczyk, kierownictwo muzyczne - Ruben Silva.
Kraina uśmiechu to najważniejsze dzieło wielkiego twórcy operetki wiedeńskiej – Franza Lehára z 1929 r. Wszystkie arie i duety pochodzące z tej zachwycającej operetki stały się szlagierami sceny muzycznej, jak np.: Twoim jest serce me…, Herbatka sam na sam lub Kto dał nam klucze do miłości bram… Libretto operetki to jedna z najbardziej poruszających historii miłosnych rozgrywających się orientalnej scenerii Chin i Wiednia czasów belle epoque.
Kraina Uśmiechu nie jest typową operetką. Dzieło Franza Lehára ma więcej wspólnego z poważnymi operami niż operetką. Z drugiej strony w ,,Krainie uśmiechu’’ kompozytor kontynuuje dziedzictwo klasycznej operetki wiedeńskiej.
Mam nadzieję, że stworzyliśmy dla Państwa spektakl uniwersalny - wzruszający i nakłaniający do przemyśleń. Barwne widowisko, z niezwykłą scenografią przygotowaną przez Zuzannę Grzegorowską i kostiumami autorstwa Marii Balcerek, rozbudzi wyobraźnię i stworzy iluzję przeniesienia do innej epoki. Liczę na to, że z końcem spektaklu będą Państwo nucić arie i duety, które nie bez przyczyny stały się wielkimi przebojami sceny operetkowej. – mówi Iwona Wujastyk Dyrektor Teatru.
Kraina uśmiechu będzie intrygującym tytułem w repertuarze teatru zarówno dlatego, że trafi (mam nadzieję) w gusta naszej publiczności, jak też pokaże zupełnie inny obraz operetki. W tym przedstawieniu nie ma happy-endu. Choć nie brakuje sytuacji humorystycznych, to widzom wielokrotnie będą towarzyszyły momenty wzruszenia. Wierzę, że będzie to znakomity spektakl, a Jan Kiepura, dla którego Kraina i postać Su-Czonga była ostatnią rolą filmową, którą zagrał w swoim życiu, byłby z nas dumny! – mówi Jakub Milewski, kierownik artystyczny i odtwórca roli Gustawa.
Spektakl Mazowieckiego Teatru Muzycznego to barwne widowisko, z niezwykłą scenografią i kostiumami z epoki, a największe przeboje operetkowe, które płyną ze sceny na długo pozostaną w sercach widzów.