Orzech Wiewiórka
Opis spektaklu
Historia - libretto, zawsze różni się, niekiedy wręcz fundamentalnie, w zależności od inscenizacji. W świecie baletu, fabuła i postaci traktowane są, jak sie okazuje, ze swobodą, rygorystycznie zaś podchodzi się do muzyki i tańca, połączonych ze sobą w w nierozerwalnym związku. Podejście takie różni się od reguł pracy w tańcu współczesnym, co z jednej strony jest odświeżające, z drugiej zaś stanowi bardzo konkretne wyzwanie. Orzech. Wiewiórka to koniec procesu przetwarzania takiego wyzwania.
Atmosfera świąt, wigilia, bajkowa podróż, taniec i muzyka sprzęgnięte w duet to koncepcje, tematy nad którymi pracowaliśmy. Proces ten sprowadzał się w dużej mierze do stawiania pytań: jaka atmosfera? jaka wigilia? jaka muzyka, jaki taniec? i wreszcie kto jest orzechem a kto wiewiórką (co jest próbą odniesienia się do siły płci kulturowej określanej przez baletowy kostium). W efekcie otrzymaliśmy taniec, obraz Świąt i świętujących, inny od klasycznego, ale może za to bliższy doświadczeniom widza.