Opis
Spektakl inspirowany twórczością Zbigniewa Herberta łączy ze sobą w spójną całość elementy działań artystycznych kilku dziedzin sztuki, wykorzystując brzmienie elektroniki przeplecione dźwiękiem instrumentów akustycznych i głosu ludzkiego.
Sfera ruchowa spektaklu to monodram taneczny, utrzymany w konwencji teatru tańca, gdzie ciało w ruchu jest bezpośrednim nośnikiem wewnętrznej atmosfery wykonawcy jego przeżyć wydobywających się pod wpływem treści tekstów Zbigniewa Herberta i muzyki skomponowanej do spektaklu.
Spektakl to: słowo, muzyka, obraz, ruch, światło.
Kanwą scenariusza stały się teksty Zbigniewa Herberta, w których twórcy spektaklu odczytali uniwersalia rozciągnięte na wielowymiarowej płaszczyźnie czasu, przestrzeni i wewnętrznego świata człowieka.
Androgeniczny bohater, uwikłany w rzeczywistość - tą, która go otacza i tą, która
jest w nim samym - balansuje na granicy świata paradoksów. Jego rzeczywistość, to ciągłe wyzwalanie się - od siebie, by do siebie na nowo docierać, to ciągłe szukanie tego, co tak bliskie, że niemal niemożliwe do dostrzeżenia. Niemal...
A on sam - jak współczesny Diogenes, chodzący w biały dzień z zapaloną latarnią
w poszukiwaniu człowieka, a nie potrafiący ofiarować siebie w zamian, neurotyczny, zagubiony, niezależny, samowystarczalny i tak tęskniący za bliskością.
Grupa artystyczna KILKA SZTUK
Aleksandra Bilińska kompozycja, fortepian, nagrania studyjne
Agnieszka Kowalska głos, flet poprzeczny, kompozycja
Aleksandra Dziurosz taniec, choreografia
Marzena Białobrzeska-Korzycka wiolonczela, management
Waldemar Kaczmarek realizator dźwięku