Opis
Święto Tańca to 3-dniowa impreza organizowana przez Fundację Ciało/Umysł w Centralnym Basenie Artystycznym z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca. To jedyna możliwość obejrzenia i porównania twórczych poszukiwań współczesnych choreografów - polskich i zagranicznych.
Pierwszy wieczór poświęcony będzie spotkaniu ze znanym polskim choreografem i jego twórczością - ze wspaniałą Ewą Wycichowska; drugi prezentacji dwóch najciekawszych spektakli warszawskich choreografów z 2007 roku - „Nawrotnika" i „Tańca śniącego ciała", a trzeci występowi gwiazdy z zagranicy - Gillesa Jobina ze Szwajcarii.
30-04-2008, g. 19.00 - Festiwal Ciało/Umysł - Święto Tańca:
„Wieczór z EWĄ WYCICHOWSKĄ"
W ramach tego wieczoru zobaczymy fragmenty „Wiosny-Effatha", fragmenty materiałów filmowych dokumentujących spektakl przez operatorów Łódzkiej Szkoły Filmowej ale także porozmawiamy z Ewą Wycichowską o jej rozumieniu tańca, o jej inspiracjach, o jej sposobie myślenia o ciele, człowieku i wreszcie świecie. Będzie można skonfrontować zamierzenia artystyczne z efektem, dopytać o technikę pracy nad ruchem i ideą, słowem głębiej wgryźć się w rozumienie tańca współczesnego.
01-05-2008, g.19.00 i 21.00 - Festiwal Ciało/Umysł - Święto Tańca:
„Nawrotnik" - Grupa Artystyczna KONCENTRAT W-wa, oraz „Taniec śniącego ciała" - Teatr BRETONCAFFE, W-wa
„Taniec śniącego ciała" to projekt artystyczno-badawczy, przygotowany przez artystów warszawskiego Teatru Bretoncaffe we współpracy z psychoterapeutami ze szkoły zorientowanej na proces. Jego efektem jest spektakl w artystycznej oprawie wizualnej Lecha Rowińskiego. Za pomocą ruchu tancerze opowiadają wątki swoich biografii tworzonych podczas pracy ze snami.
„Nawrtonik" grupy Koncentrat (Anka Jankowska i Rafał Dziemidok) w wykonaniu Magdy Jędry to pełne ciepła i humoru spotkanie z przedstawicielem gatunku „naworotników"- zadziwiających stworzeń wymyślonych przez autorów.
02-05-2008,g.19.00 Festiwal Ciało/Umysł - Święto Tańca:
„Text to Speech" Gilles Jobin
„Text to Speech" to najnowsza premiera Gillesa Jobina, uznanego szwajcarskiego choreografa. Pokazujemy ją zaledwie w miesiąc po światowej premierze. Artysta zajmujący się na co dzień ruchem i ciałem bawi się tym razem słowem. Słowo pisane (tekst) w jego spektaklu zyskuje wymiar nieomal cielesny dzięki eksperymentowi z tłumaczeniem go na słowo i dźwięk (mowę) za pomocą programu komputerowego.